۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
1403/02/03 /Dorsapax/Data/Sub_2/File/untied.jpg
زنگ سلامت در مدارس استان به صدا درآمد
وبدا، همزمان با هفته سلامت، زنگ سلامت با شعار " سللامت خانواده با مردمی سازی سلامت" در مدارس استان به صدا درآمد.
 
به گزارش وبدا؛ این آیین بصورت نمادین باحضور دکتر اعرابی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست دانشگاه، معاون بهداشت و رییس مرکز بهداشت استان، مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی استان، رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهرکرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در دبستان دخترانه ال ابراهیم شهرکرد برگزار شد.
 
دکتر اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در این مراسم با تاکید بر ترویج شعار هفته سلامت گفت: امروزه علاوه بر اهمیت به سلامت جسم، سلامت روحی و روانی، سلامت اجتماعی و سلامت معنوی مورد تاکید است.
 
وی افزود: هفته سلامت فرصتی است تا ضمن تقدیر از سفیران سلامت، خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری را ترویج کنیم.
 
دکتر اعرابی با بیان اینکه جامعه پیشرو و توسعه یافته نیازمند انسان های سالم است گفت: سلامت جامعه از سلامت خانواده ها شروع می شود از این رو شعار هفته سلامت امسال "سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت" تعیین شده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس تجربه، مشارکت مردم در هر برنامه ای منجر به موفقیت می شود و انتظار می رود هر فرد در جامعه، اهمیت به سلامتی را از خود و خانواده اغاز کند.
 
وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی و ارتقاء سطح سواد سلامت در خانواده ها نیازمند همراهی آموزش و پرورش است تصریح کرد: "سلامت" حاصل مراقبت از جسم و روح و روان در یک مدت طولانی  و عمل به دانسته هاست.
 
دکتر اعرابی در پایان بر سبک زندگی سالم با تغذیه و ورزش و فرهنگ صحیح مصرف دارو تاکید کرد.

شایان ذکر است: برپایی جشنواره غذای سالم و ایستگاه نقاشی از برنامه های جانبی این مراسم بود.
نظیر این مراسم در مدارس سراسر استان باهدف ترویج سبک زندگی سالم و افزایش خودمراقبتی برگزار شد.
 
تعداد بازدید: 210
Powered by DorsaPortal