کتابخانه مرکزی
۱۴۰۴/۱/۱۲
مدیریت بحران در کتابخانه مرکزی دانشگاه
کتابخانه‌­های علوم پزشکی به مثابه قلب تپنده نظام سلامت کشور، عهده دار انتقال اطلاعات مناسب و به هنگام به شریان‌های جامعه هستند. بنابراین در حوزه مدیریت بحران‌­های طبیعی مانند زلزله و سیل و ...، یا بیماری‌­های واگیر و همه‌­گیرحائز نقش محوری و اساسی هستند؛ لذا بایستی در رویارویی با چنین بحران­هایی بتوانند مقتدارانه عمل کنند.

کتابخانه­‌ها به عنوان مراکز اطلاع‌­رسانی در جامعه در عصر جدید کارکردهای متمایزی می­‌پذیرند. آشنایی مدیران و کارکنان کتابخانه‌­ها با مباحث مدیریت بحران، می‌­تواند کتابخانه را در ارائه خدمات هرچه مفیدتر در زمان وقوع بلایای طبیعی، یاری دهد. در این میان استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات مانند شبکه‌­های اجتماعی، خدمات پست الکترونیکی، پزشکی ازراه دور با همکاری کتابداران پزشکی و انتشار آنلاین تصاویر حوادث طبیعی از طریق کتابخانه؛ کتابخانه را در راستای این مهم توانمندتر خواهد ساخت.

آثار و خصوصیات بحران:
به طور کلی اثرات و خصوصیات بحران را می توان در سه بخش زیر طبقه‌بندی نمود:
الف – سطح جهانی
ب – سطح ملی
ج – منطقه‌­ای

انواع حوادث:
الف) حوادث طبیعی
ب ) حوادث غیرطبیعی(ساخته دست بشر)
ناگهانی: مثل سیل – زلزله – طوفان – آتشفشان – رانش زمین
درازمدت: مثل اپیدمی – خشکسالی – قحطی

انواع بحرانها :
ناگهانی: مثل سوانح ساختمانی – تصادفات – انفجارات – آتش سوزی
درازمدت: مثل درگیری های داخلی و اغتشاشات اجتماعی – جنگ

اسناد بالادستی
دستورالعمل ها
محتوای آموزشی
پیوند­های مفید
تاریخ به روز رسانی: ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
تعداد بازدید: ۱۷۲۰
امتیازدهی
میانگین امتیازها:۴ تعداد کل امتیازها:۱
مشاهده نظرات (تعداد نظرات ۰)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © ۲۰۱۴ S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal